Wednesday, 15 June 2011

ohhh.. kenapa? dugaan. sabar jannaht. sabar.

semalam. gila! aku menangis kat sekolah. sebab? keputusan matematik aku teruk gila. first time aku dapat result math teruk gila macam tuh. kalau add math aku percaya lah. nie maht. dekat dua masa aku menangis. cikgu aku yang bingung nengok aku menangis.

malam pulak. mesej macam biasa nan amin. tp tibatiba dia cakpa dia tak ada mood. aku agak mesti ade something nih. mesti kene marah nih. dye tak nak ngaku. kite orang mesej sampai kedit aku habis. aku pun lupa kedit aku dah nyawanyawa kambing. nak buat call-me-back tak boleh. maxis tulis dah lebih limit. oke. then amin call aku sebab aku lame sangat tak reply. firstfisrt tuh dia tenang je. cuma cakap. 'saya tak ada mood.'. then dia cakap dia kene marah. aku dah agak dah. dia cakap, 'awak, mak saya cakap, pilih dia atau pilih awak.' lepas habis ayat tuh, dia terus menangis. aku dumfounded. dia cakap dia takut. mulamula aku tak percaya. sebab dulu dia pernah buat macm nih. tapi dia terangkan semua. baru aku percaya walaupun ada sedikit raguragu kat dalam hati nih. aku pulak yang start nangis tak berhenti. dia pulak yang pujuk aku supaya tak nangis. tapi aku tak boleh. dia cakap, 'kita tak break, tapi kita kurangkan contact. oke?'. aku cakap oke. then kiteorang habis gayut dekat pukul 1. hari ini. balik sekolah. nengok handset. ada 1 mesej dari dia. dia tulis, 'awk!'. sumpah hati aku tak sedap langsung. dia tak pernah panggil aku 'awak' untuk permulaan mesej walaupun kami gune gelaran 'saya awak'. selalunya dia tulis 'syg!'. then aku call dia. dia matikan. dapat voice mail. then aku dapat mesej. dia cakap dia dah fikir masakmasak. dia nak kiteorang kawan je. luluh hati aku. dia nak tinggalkan aku lagi. dia pilih mak dia. tapi dia pandai pujuk aku. dia call aku. dia janji dia akan harihari contact aku tapi tak sekerap dulu. dia cakap hati dia untuk aku sorang je. dia lepaskan aku untuk sementara je. dia nak fokus study dulu. results dia mid-year nih teruk sangat. dia nak study betulbetul. berjaya. kerja. then dapatkan aku balik. nanti dia nak buat kan aku 'copy message'(aku pun tak taw ape bende tuh). oke. aku percaya. memang percaya. cuma aku takut. aku takut dia tak dapat tunaikan janji tuh. takut hati dia berubah. tapi tak pe. aku redha. aku akan sentiasa berdoa agar kekalkan kebahagiaan kami.

hurm.. sedih. bertambah dengan kesedihan results mi-year aku yang ntah apeape --.--
aku cuma dapat 1A, 3A-. 4A je. teruk kan? satu gagal. add math. hancur habis.
hurm byebye.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen anda di sini :)