Monday, 14 November 2011

gumbira! gumbira!

story pasal exam dulu naaaa...
aku tak tahu kenapa tadi, lepas dapat paper je, aku duk melangu nengok jeh paper tuh.
belekbelek. pusing sana. pusing sini. baca soalan lebih dari 5 kali.
dekat 15 minit jugak lah aku tak start.
tenung je paper tuh tunggu jawapan tertulis sendiri.
nak cakap tak ada idea, ada idea.
lepas 15 minit, baru start tulis.
then, bila pengawas cakap, 'okay. sila berhenti menulis'
aku dah siap 5 minit lebih awal. o.O
apakah aku nih?
tapi member aku cakap, aku nampak dari belakang tulis laju je.
6 page je aku tulis. aku akan pastikan, untuk paper BI esok, perkara nih tak berulang.

time seni lagi la -.-
aku duduk di bilik pertama. dalam bilik tuh cuma 3 calon je yang amik seni termasuk aku.
masingmasing siap 15 minit awal. pengawas peperiksaan dalam bilik tuh samapi 6 orang.
aku yang duduk depan sekali rasa je nak cakap, ' cikgu, saya rimas lah cikgu ramairamai macam nih. sorang kat depan. sorang kat belakang. sorang belah kiri. sorang belah kanan. boleh tak cikgu jalanjalan kat tempat lain. kan banyak meja kosong calon yang tak ambik nih.'
kalau aku boleh cakap macam nih, hah! memang aku terus cakap.

firstfirst masa breakfast jeh ma dah wish birthday. awwww! <3
then, ma g punch card kat office die, balik semula, hantar aku pergi sekolah. hari nie special, abah hantar aku sampai depan pejabat sekolah tuh. mak aku siap hantar aku sampai tempat beratur caloncalon. ^,^
thanks ma.
sampai je tempat beratur tuh, masingmasing, 'HAPPY BIRTHDAY JANNAHT!'
wooooa! ramai jugak lah. thanks yaw!
yin bagi hadiah. strip handsock colour grey. okay. lawa. thanks.

tapi. ada peristiwa yang happy membuat aku meruntunkan air mata.
lepas aku solat subuh segala, doadoa, mintak berkat dan rahmat, tengahtengah sidai telekung tuh,
handset aku bunyi. biasalah. bunyi ringtone ayam aku. aku ingatlah membermember aku call ke. bila capai je ngok screen, tertera satu nama. nama yang aku sangat tak sangka.
masa aku nak angkat tuh, aku teragakagak. betul ke dia yang call. dia tertekan je kot. lama aku renung handset tuh.
dengan tawakal, aku angkat. aku cakap dulu, 'helo'. takut mana tahu dia tertekan.
then dia reply. memang betul dia. dengar buniy bisingbising kat belakang tuh. kat petronas lettew :)
dia wish birthday.
aku cakap 'thanks'.
then dia terus ssergah aku, 'tak payah lah nangis!' sambil gelakgelak.
aku nafikan lah aku tak nangis. tapi sebenarnya, time tuh memang aku dah nagis dah.
then aku tahan. control suara semua.
dia cakap, dia minta maaf segala. memang saat tuh air aku tak berenti keluar. aku tak tahu nak sendal pakai apa. dia pun wish good luck. lama jugak dia call aku.
lepas aku letak tuh, memang aku tak berenti menangis. happy sangat time tuh.
perkara yang aku harapkan lebih sebulan yang lalu. aku dapat jugak pagi tadi.
sebenarnya aku rindu kat dia. rindu sangat. dapat dengar suara tuh, rasa bersyukur.
oleh itu, thanks awak.

wish me luck for the next paper. same to you.
kbye.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen anda di sini :)