Thursday, 10 November 2011

kambing :)

hye! lame tak update kan. act, banyak sangat story nak cerita.
let's start! kita mula satupersatu ya. :)

okay. 1-3 november hari tuh, ada kem perkampungan bahasa kat, Akedemi Latihan Insan, AKLI.
kami semua murid tingkatan lima WAJIB pergi.
kat kota tinggi. nak tahu apa specialnya? okay, pakcek aku sorang nih, ahmad naufal nama dia, join kem nih.
5 hari sebelum kem nih, die dah inform aku. so, akulah manusia yang kena bagi tahu dia segala keperluan.
okay.
first day, bm. kami dibahagikan ikut kumpulan mengikut markah trial exam.
makin tinggi markah, makin belakang tempat duduknya. dan.. aku duduk di belakang sekali.
okay fine, tak nampak apapa langsung. terimakasih cikgu :)
kalau dalam kelas aku boleh accept lah, nie dalam dewan -.-
waktu malam, sebelum tidur, semua gayu nan pakwe masingmasing.
aku nan sha je tak. tersisih jugak lah. terasa puna ada sebab aku hidup single sekarang.
rindu semua ada. malam tuh aku sebolehboleh menahan diri dari wat kerja bodoh.
sampai aku nan sha g keluar jalanjalan.

second day, star bi.
pun ditempatkan di group 1.
tapi alhamdulillah, :)
tak buat dalam dewan. buat santaisantai kat cafe.
dalam dewan tuh, sejuknye,, ntahlah nak digambarkan macam mana.
petang tuh, encik zainal datang :)
sha pulak demam.
waktu malam.
sebelum start seminar tuh, aku jalan nan sha. sebab kitaorang berdua last keluar bilik.
then, negok sampah kat luar berterabur.
kiatorang kutip lah sampahsampah tuh nak buang dalam tong sampah besar.
tetapi, lain yang diharap, lain yang terjadi.
kitaorang pulak yang terpaksa bertarung dengan tong sampah tuh sampai dia tergolekgolek.
lepas seminar, biasalah, masingmasing gayut. tapi nenk tua yang aku sayang sanggup tinggalkan gayutan dia sebab nak teman aku pergi iron baju. kitaorang pun menjelajah setiap bilik yang ada iron.
kitaorang kena iron baju kitaorang, isma, sha, and last but nit least, naufal. -.-
bengan gak lah masuk bilik budak perempuan yang nak tumpang iron baju tuh bawak baju lelaki.
dah semua nengok aku lain macam. mungkin sebab naufal sorang kot yang ganjil sebab die dari sekolah lain.
then dah siap iron sumeh, pinjam kettle pulak. sebab kitaorang order meggi nan cegu azry.
pukul 12, sambut berthday jing wei! cegu azry belikan kek :)
then tyme nak tidur, aku nan sha tersisih lagi.
kitaorang pun tertidur sampai tak sedar bila dorang habis gayut.

then. esok balik.
singgah muzium. okay. nak share gambargambar kat sana.
gambargambar nih aku amik guna handset naufal. sepanjang disana, aku pakai handset die.
sebab? charger aku problem. then aku dok melilau g cari charger, sume tak bawak charger even housemate aku. then, baru aku teringat charger handset naufal sama dengan charger handset aku. then die cakap, pakai je handset die sebab die bawak dua handset. aku pakai handset tuh macam tak sedar diri tuh handset orang.
so, thanks pakcek !
nie aku curik dari usha. thanks dear! gemuk dan pendek kan aku?  
isma merenung apa ntah 
ha.. nie faizal. tyme nih tak ada orang sangat dalam dewan. 
nie isma!
tyme nih, boleh pulak baju aku sama nan daus. 
isma lawa kan? 
tyme nih tengah tunggu kettle lepas siap iron baju.
jing hui! birthday girl. snap sendiri. haha. pandai dioarang pakai handset senyapsenyap tyme aku takde.
nenek tua :p 
gemuk dan pendek. kau ada? kasut putih? sport shoe lah dear. aku tak bawa kasut sekolah. 
nenek tua. act, tyme nih kitaorang baru lepas carik berudu. :p 
aku! 
cheer! sha pun ada!
aku duduk sebelah adam. sebab markah kitaorang sama :) (bezakan gemuk dan kurus?)
happy tak? ngok muka pak cek tuh. 
tyme nih, dah nak habis. kesejukan wookkkk!

okay.
then. balik ke cerita kambing.
act, hari tuh mak aku buat korban.
cari dan sembelih semua kat ladang alaf.
semnetara melapah daging tuh, aku pun bermainmain dengan kambingkambing yang ada.
tyme nih baru lepas sembelihan 
cute gila kan? 
nengok dia gigit telinga dia.  
yang dua ekor nie je tak takut orang. yang lain semua lari. 
tinggal kepala :p

habis pasal kambing.
nie nak story pasal faiz pulak.
ingat tak ahmad faiz?
haha.
sekarang dia dah pandai tongkat dagu..
comel taw!
meh nengok.
comel sangat kan die buat mulut cegituh :) 
dapat cium, akan dicium sepuas hati! 
naaaa.. macam sedang memikirkan masalah! 
aaaauuuummm!
act, ahmad faiz baru nak masuk enam bulan. moga jadi anak yang berguna ya sayang..

okay.
last one.
tadi. balik sekolah. dekat pukul 5 jugak lah.
jalan terus masuk dapur.
haus. then, nak kasik makan ikan.
nengoknengok, ikan dah mati :(
dah tinggal sekor ikan nyya..
mati sebab terlebih makan kot.. muez pergi tuang sebotol makan ikan tuh dalam bowl.
tak apalah... dah sampai ajal dia.
nanti mintak abah ikan baru :)

okaylah.
mungkin ini last post aku.
minggu depan dah start spm.
doakan yang terbaik umtuk aku.
doakan kejayaan aku.
kepada korang yang amik exam jugak, wish korang luck!
kita samasama berjuang taw!
berjuang untuk kejayaan kita taw!
aku punya paper tak lama.
dua minggu je.
paper last pun, seni.
okay sayang?
segala doa dan harapan korang, hanya allah yang mampu membalasnya.
terima kasih.
assalamualaikum.
kbye.


No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen anda di sini :)