Wednesday, 16 November 2011

setan menyelebungi kepala .

mesti korang cakap, apkah tajuk aku? kankankannn?
naaaa..
hari exam sejarah. kertas 1 dan kertas 2.

kita mulakan dengan kertas 1.
masa yang diberi adalah 60 minit untuk menjawab 40 soalan.
aku pun menjawab dengan tekun dan brfikir secara logik kalau aku tak ingat fakta tuh.
ada beberapa aku main hentam.
gila kan time SPM buat cemginih?
kau orang jangan ikut pulak.

seterusnya. kita pergi ke kertas dua.
masa menjawab adalah 2 jam 30 minit.
saat pengawas cakap, 'anda boleh mula menjawab sekarang.'
aku  terus buka kertas soalan, jawab segala benda bahagian A continuesly non stop sampai aku sampai ke halaman bahagain B.
matimati aku fikir dah 1jam ke, 1 jam 30 minit ke.
ruparrupanya, baru 30 minit -.-
aku pun meneruskan perjuangan aku ke bahagian esei, iaitu bahagian B.
sama juga. continuesly non stop 3 soalan.
sekali dah siap, nengok jam, whooa o.O
ada lagi masa 1 jam.
apakah aku nih?
aku check balik semua jawapan lebih dari 4 kali.
tapi aku rasa jarum jam tuh macam tak bergerak walaupun aku dah belek kertas soalan dengan jawapan lebih dari 3 kali.
akhirnya, aku mengambil keputusan untuk tidur. ^,^
aku tahu meja kau direct betulbetul depan meja pengawas peperiksaan.
tapi.. ada aku kesah?
alangalang aku tengah ngantuk time tuh. tido lah.
time pengawas nak kutip kertas tuh baru aku bangun. aku negok keadaan sekeliling. masih ramai yang menulis diatas kertas pada saatsaat terakhir. 
okay.keadaan ituh mencuakkan aku. aku cakap dalam hati, 'bersungguhnya dorang nih. kenapalah aku tak macam nih. apa nak jadi dengan aku nih -.-'
aku harap kejadian ini tidak berulang.
dan aku rasa, untuk kertas sejarah 2 tadi, 95 peratus adalah soalan KBKK.

haha :D 
cuba korang nengok ilustrasu kartun kat atas nih . 
*click untuk enlarge :)
kelakar kan?
baru aku tahu,
macam nih permulaan perkataan BABI yang digunakan sebagai perkataan mencarut.
saja jeh nak share.
kbye.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen anda di sini :)