Tuesday, 26 March 2013

mari ke arah gaya hidup sihat!

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh, reader(s).

fuhhh! fuhhhh! semangat jawab salam dari orang comel kann? *angkat-angkat kening*. perasannya aku. muehehe.

sooo. let me guess, korang senanya dah dapat guess apa benda aku nak cerita kali ni, kann? camana nak mula ni. aku tak tahu nak start dari mana. haaaaaa. senanya aku nak cerita pasal kesihatan diri kita yang kita sering abaikan selama ni. korang tahu tak bahawa 8 daripada 10 rakyat kat MALAYSIA ni mengalami OBESITI?????? korang tahu tak? ahaks. tak terkejut pun tu senanya kann? sebab korang bukan heran pun. first of all, aku nak mengatakan bahawa aku punya post kali ni akan menjadi post yang panjang berjela berkilo-kilometer, kot. tak tipu. so, sesapa yang rasa tak nak baca, sila jangan nak bazirkan masa anda di sini. tapi bagi siapa yang rasa nak tahu lebih lanjut, yang nak hidup dengan lebih bahagia, yang nak ubah gaya hidup sihat, yang nak membantu ahli keluarga yang sedang mencari penyelesaian untuk memulihkan kesihatan, aku sarankan untuk korang baca, okay?

tak kenal maka tak cinta.

cett. poyo je ayat kann? senanya aku nak cerita tentang satu produk ni.. nak tahu apa? jeng.. jeng.. jeng..

yeahhh itu dia.. kebanyakan orang-orang kat sekeliling aku tahu dah aku dah dua bulan guna produk ni. cuma sekarang aku nak cerita pulak pasal herbalife ni.

apa yang korang tahu pasal 'Herbalife?' apa yang ada dalam kepala korang bila aku sebut pasal 'Herbalife' ni? apa diaa? apaaa? mesti pasal turunkan berat badan kan? sebab kebanyakan customer yang korang dengar consume herbalife ni sebab nak turunkan berat badan kan? pas tuh berjaya kan? kan? kan? kan? betul kan? its like 'ubat kurus yang mahal', right? ohh yeaaa dulu aku pun fikir macam tu. asal orang sebut 'herbalife' je, aku pun fikir cenggituh. dulu pun teringin lah nak jugak try masa zaman sekolah sebab ramai cikgu2 aku yang consume then memang diorang punya weight turun. tapi memandangkan faktor budak sekolah, haaaa. tu yang terkubur hasrat tu.

apa itu herbalife?

herbalife ialah sebuah syarikat, pemakanan, perancang berat badan dan perancangan kulit sejagat yang ditibuhkan pada 1980. sekarang, herbalife dah ada di 88 buah negara di seluruh dunia. and aku pasti sumorang tahu, setiap kali produk luar nak masuk malaysia, seperti herbalife ni yang dikategorikan sebagai makanan, mesti melepasi kementerian kesihatan dulu agar produk ni selamat dimakan oleh rakyat malaysia.

herbalife ialah satu rangkaian produk yang menekankan konsep pemakanan secara sihat. ia bukannya satu diet biasa. ianya satu program kesihatan. herbalife ialah satu herba untuk kehidupan. herb for life! semangat betul -.-

semua distributor herbalife ni beria suruh orang tak action ubah gaya kehidupan sebab mereka nak nengok rakyat malaysia semua jalani hidup sihat dengan pemakanan yang sihat. janganlah asyik bergantung kepada produk kurus yang hanya bakar lemak then ntah kemana lemak tu disalurkan.

herbalife ni bertindak memulih sel asas dulu dalam badan then sebab itu lah badan kita akan menjadi lebih sihat. In sha Allah produk ini boleh mengawal berat badan, mengembalikan berat badan kita kepada normal dengan cara menaikkan berat badan mahupun menurunkan berat badan secara sihat!


kalaulah betul orang-orang kata produk herbalife ni hanya untuk kurus dan tambah berat badan, kenapa beckham, messi dan other pros football players consume herbalife? diorang nak kurus? nope! diorang minum sebab diorang nak sihat! sihat dengan makanan yang kaya dengan nutrisi soya, so diorang boleh perform dalam kerjaya sukan mereka. ahaks! nampak gaya pro tak aku explain??

 messi yang kerjaya guna badan just untuk libat-libat ribu riban pun consume herbalife.




ehem! pocket rocket man malaysia and the twins pun consume herbalife, ahaks!

produk herbalife ni berasaskan soya sepenuhnya. i bet, ramai yang dah tahu bahawa soya ni banyak kebaikannya, senanya kann? antaranya ialah..

  • mengurangkan risiko penyakit koronari jantung melalui pengawalan paras kolestrol dalam badan oleh peptid soya di mana tindakannya seperti ubat statins tetapi tanpa kesan sampingan ubat.
  • isoflavin soya dipercayai dapat mempertingkatkan kesihatan payudara serta mencegah peyakit barah payudara dan rahim, memperkuatkan tulang lalu mencegah penyakit osteoporosis dengan mekanisme mengurangkan kehilangan kalsium dlaam tulang, dan mengatasi masalah simptom menapaus.
  • lesitin soya dapat mempercepatkan perederan darah, menyahtoksin bahan buangan dalam sel-sel, mengemusi lemak dalam makanan, mempertingkatkan fungsi ginjal, jantung dan hati serta mampu mengawet penuaan dan mencegah pigmentasi kulit.
  • kandungan asid amino perlu, asid lemak omega 3, asid folik, zat besi dan kalsium sesuai bagi wanita sebagai makanan tambahan protein utama untuk mencegah anemia dan mengurangkan masalah kesihatan.
  • gula kompleks dan 'oligosaccaride' dalam kacang soya memperbaiki masalah sembelit dan juga makanan utama probiotik di dalam usus besar demi kesihatan kolon serta mencegah kita daripada barah kolon.
  • haaaaaaaaaaaa.. yang ni aku yakin semua suka tak kira lelaki mahupun perempuan. kacang soya ni mampu memperbesar payudara. haaa... amacam?? *angkat-angkat kening* soya dapat meningkatkan kadar hormon seperti estrogen dan prolaktin yang secara langsung dapat memperbesar ukuran dan bentuk jaringan payudara.

soooooo.. yang aku ceritakan kat atas ni just sebahagian je kebaikan kacang soya. senanya banyak lagi sebab kacang soya ni memiliki terlalu banyak kebaikannya. tapi aku tahu.. mesti korang fikir kacang soya ni tak kan tak ada side effect? ada.. of course semua bahan tak kira lah apa pun mesti ada baik dan buruknya masing-masing. kan? even sayur, kalau kau amik dengan banyak pun, badan korang takkan sihat senanya.

untuk pengetahuan korang, kacang soya yang digunakan untuk membuat produk herbalife ni telah menghabiskan berbillion duit company agar penyelidik-penyelidik experts dapat menghasilkan extract kacang soya yang paling maximum hasilnya untuk kebaikan kesihatan. bak kata, dah buat proses-proses seperti penapaian dan detoksin untuk membuang extracts jahat dalam kacang soya ni.

kalau korang nak tahu jugak, herbalife ni pun ada mask muka, shampoo, lotion, set penjagaan kesihatan, kesihatan usus, penjagaan muka, tenaga and many more.

pernah dengar berita yang digembar-gemburkan bahawa herbalie sokong Israel? pernah? ke tak pernah? ke pernah? okay.. lemme explain this.. macam yang aku cakap. herbalife ni dah wujud kat 88 buah negara termasuk israel. okay. macam malaysia, herbalife malaysia taja atlet-atlet negara kita begitu juga dengan israel. diorang pun nak taja atlet negara diorang. diorang nak atlet negara diorang pun sihat jugak.

ini formula 1 product herbalife. dia shakes senanya.. macam korang buat air shakes tuu.. letak mengikut sukatan, campur air then goncang-goncang macam iklan susu coklat dutch lady tuu. 

korang percaya tak kat setiap negara yang jual produk herbalife ni ada perisa shakes memasing? macam malaysia ada strawberry, cappuccino, vanilla, tropical fruity and coklat. ada negara seperti india and korea, diorang ada perisa cookies and mango? believe it? so, dia macam variety supaya orang yang consume produk ni dapat minum dengan perisa mana yang diorang suka dengan banyak pilihan.

yang ni macam yang aku buat. aku blend dengan susu and strawberry.

dia lagi sedap kalau korang reti mix flavor dia atau boleh blend dengan buah-buahan yang korang suka seperti strawberry, blueberry, kiwi, pisang and etc. 

shakes ni makanan gantian kepada meal korang yang korang amik tiap hari. yang paling penting, masa sarapan. dia mengenyangkan senananya. and korang tak payah pantang pun nak makan apa, makan lah.

sepanjang aku guna produk ni, senanya berat badan aku turun naik. sebab aku minum memain. muehehe. but yang aku rasa improve gila ialah, kitaran haid aku. dah nak masuk tiga bulan ni, dah tetap dah 28 hari. kalau tak, berterabur macam apa je. 

akak ipar aku pun consume herbalife untuk gain weight. know what? in just one week, dia dah gain muscle and muka dia dah start bulat. ye lah.. korang boleh imagine umur dah 28. anak dah satu, berat dia baru 31kg. and dia ni breast feeding si zarot. in one week, zarot naik berat badan 500g. susu dia pun makin banyak.

dalam herbalife, kalau korang consume product ni, akan ada personal coach yang ajar korang untuk gunakan product ni dengan betul dan berkesan. coach herbalife ni akan sentiasa follow up korang untuk tahu perkembangan dan perubahan yang korang alami. paling bagus, bila segala yang korang buat tak ada kesan atau senang cite, tak berkesan langsung, duit korang akan dipulangkan! tak tipu.. alaaaa.. lagipun harga dia berpatutan.. tak lah mahal mana kot..












there i show you.. some of the testimonies. mak aih berterabur english. and testimoni paling best is:

naaaaaa. abang kita ni. lost 12kg after consuming herbalife. sorry lah yang ni aku curik senanya. muehehe. 

so, jika anda berminat, boleh hubungi kami.

boleh call direct, text message, whatsapp and fb.

janat : 012-718 8586
twitter : @NurjannahtYahya
fb : Nurjannaht Yahya

think wisely about your health. kalau bukan untuk korang, fikirlah untuk orang yang korang sayang. memang tak nampak untuk masa sekarang, tapi fikirlah untuk masa hadapan nanti :3

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen anda di sini :)